Tak jak pisałem, od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł na przygodę w klimatach powieści Juliusza Verna i Arthura Conan Doyla. Tutaj lista tytułów z których czerpałem garściami i które oddają klimat tego, co chciałbym zawrzeć na sesji:
Zaginiony świat
Podróż do wnętrza ziemi
Wyspa doktora Moreau
Blizna
Apostoł
Pomysł od jakiegoś czasu przekuwam na scenariusz przygody, jednocześnie testując autorski system.
W zeszłym tygodniu udało mi się poprowadzić prolog.
Prolog powstał jako sprawdzenie jak działa mechanika w
praktyce - szczególnie tworzenie postaci, oraz wprowadzenie kolegi, który nigdy jeszcze nie grał w RPG.
Pozwoliło to spokojnie w sytuacji 1v1 mógł oswoić się z graniem i tworzeniem
postaci. Muszę przyznać, że wyszło mu to całkiem zgrabnie.
Początkowo planowałem zagrać "Antarktyde 1890" jako jedno strzałówkę, maksymalnie dwa spotkania i koniec. W ramach opracowywania materiału, pomysły rozrastały się i już nie jestem tak pewien czy skończy się na dwóch sesjach.
WPROWADZENIE:
Za nim przejdę do opisu sesji, słowem wstępu o przygodzie. Jak tytuł wskazuje akcja dzieje się w roku 1890. Szalony Austro-węgierski naukowiec swoje życie poświęcił na odszukanie mitycznej Atlantydy. W końcu po zjeżdżeniu całego świata, eksplorowaniu piramid Ameryki Południowej, tłumaczeniu starożytnych tekstów itd. (Co samo w sobie, jako prequel również kiedyś może poprowadzę ;D ). Trafił na trop, prowadzący go w kierunku skutych lodem wybrzeży Antarktydy.
POSTAĆ:
Tutaj wkracza stworzony przez Michała (gracz) bohater. Kierując się powyższym opisem, miał stworzyć postać odkrywcy. Aby podkreślić, że zdobył już wczesniej jakieś doświadczenie, dostał 7 punktów do rozdzielenia na Atrybuty i 9 na Umiejętności.
Lajosz Langosz
Wygląd: chudy, łysy, bokobrody
Styl bycia: ekscentryczny, marzyciel
Atrybuty:
Siła 3, Wytrzymałość 4, Żywotność 3
Inteligencja 4, Charakter 5, Kompetencje Społeczne 4
Zwinność 3, Percepcja 3, Precyzja 4
Umiejętności:
Wykształcenie 1, Przetrwanie 1, Nawigacja1
Wysportowanie 1, Ukrywanie się 1, Śledztwo 1, Broń palna 1
Zastraszanie 1, Przekonywanie 1
Atuty:
Wysoki status społeczny, Żelazna wola, Żelazny Żołądek
Powstała nam postać awanturnika, obieżyświata o bardzo wszechstronnych umiejętnościach.
W następnym poście, napiszę jak mu poszło:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz